TinaIsaksson.blogg.se

If love were a dream, I would never want to wake up

Jag är starkare än er!

Publicerad 2013-03-13 22:47:12 i Allmänt

Har suttit och läst blogg på blogg om såna som har haft det "svårt".
Visst dom kanske inte har haft det så lätt i livet, men gör det verkligen saken bättre genom att sitta å skriva ut alla problem å låta främmande människor antingen nedvärdera en eller ge en cred?
Nä jag tycker det bara skriker uppmärksamhet om dom!
Många känner jag inte alls å vissa har jag haft en "relation" till förut. Och hälften av allt ni/dom sitter och skriver är bara en jävla massa bullshit! Varför sitta å sprida lögner runt sig som man sen inte ens kommer ihåg hälften av. Vad vinner man på det i längden? Folk tappar förtroende och har sen svårt att veta om man faktist behöver hjälp eller om man bara ljuger!
Som många sagt till mig förut; "Livet är inte alltid lätt, men det blir inte bättre genom att man älltar sina bekymmer".
Nä precis, bemöt dina problem med stolthet och med vetskapen om att `Dethär, de klarar jag!´
Inte alltid det lättaste men med nederlag kommer även en stor seger. Man övervinner tillslut nånting som har hållit tillbaks en förut och bara det är bra nog. Sen om man inte är älskad av alla omkring en är väl ändå en jävligt värdslig sak?! Det är väl "Jag" som ska trivas med mig själv och inte "Du"? Skönhet kommer inifrån och all dendär smörjan, börja tro på såna små ordspråk för en dag kommer dom ha tagit er längre än att den populäraste tjejen sa att du fick va me å "leka"!
 
Jag har aldrig sagt att jag är bättre än nån därute, jag påstår bara att jag tycker jag är starkare än dom!
För att jag vågade ta tag i mina problem och jag stog upp för mig själv. Oj jag har haft det svårt, men idag så är jag bara glad för alla bekymmer jag hade "då". Jag växte med tiden och idag vågar jag säga att ingenting är omöjligt bara man vill.
 
Så ja, jag är starkare än er! För jag kan, jag vill och jag ska!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela